Wokshop studentesc cu tema: Compresie de date, 7 decembrie 2001

The Shannon-Fano Algorithm - Stud. Victoria CUPET, Stud. Dan CRETU, Stud. Roland DRAGOI, Stud. Bogdan DIACONU, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics, Academy of Economic Studies, Bucharest

The Huffman Algorithm - Stud. Bogdan MORMOGEAC, Stud. Veronica SCARLAT, Stud. Adrian STANCIULESCU, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics, Academy of Economic Studies, Bucharest

The Lempel-Ziv-Welch Algorithm - Stud. Ionut FLOREA, Stud. Dragos SARCHIZIAN, Stud. Elena STOENESTEANU, Stud. Virginia STOICA, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics, Academy of Economic Studies, Bucharest

Splay Tree Based Data Compression - Stud. Sorin Bogdan OLEXIUC, Stud. Alexandru Florin VARTIC, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics,Academy of Economic Studies, Bucharest

RLE - Run Length Encoding - Stud. Ionut Silviu NICULESCU, Stud. Catalin BOJA, Stud. Alexandru STANCIU, Stud. Ionut BULUMACU, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics, Academy of Economic Studies, Bucharest

Neural Networks Compression - Stud. Cristian MANDRAGIU, Stud. Doina MARTA, Stud. Manuela LUMEZEANU, Stud. Vladimir SUSOIU, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics, Academy of Economic Studies, Bucharest

LZW - Data Compression - Stud. Cristiana CRETU Stud. Alina CRISTIAN, Stud. Andreea CUCULEANU Stud. Alexandra FESCI, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics, Academy of Economic Studies

Data Compression with the Burrows - Wheeler Transform - Stud. Cristian IONITA, Stud. Marius VETRICI, Stud. Catalin GHIPSE, Faculty of Economic Cybernetics, Statistics and Informatics, Academy of Economic Studies, Bucharest

In 7 decembrie 2001 studenti din anul al treilea al sectiei Informatica Economica au prezentat in cadrul unui workshop lucrari pe probleme de compresie de date, realizate la cercul stiintific studentesc de STRUCTURI de DATE. Ei s-au documentat, au realizat si programe folosind structuri de date adecvate pentru a implementa algoritmii prezentati. Efortul si rezultatele obtinute lor au fost apreciate de toti cei aflati in sala. Au fost lucrari realizate pe baza de documentare, studentii cautand sa inteleaga acei algoritmi, sa-i prezinte, sa-i implementeze si sa arate care este eficienta utilizarii lor. In contextul actual in care se utilizeaza tot felul de instrumente pentru a cauta similitudinile cu alte materiale, aprecierea originalitatii capata alte dimensiuni. Sa nu se uite ca in cazul de fata, este vorba de studenti de anul al III-lea, ca metodica cercetarii se preda studentilor de la masteratele de cercetare si studentilor doctoranzi si mai ales ca este vorba de anul 2001, iar legea copyright-ului care a fost adoptata in anul 1996 a operat in zona originalitatii totale, dupa anul 2005. Dupa zece ani, adica in 2011, legea invatamantului face precizarile de rigoare privind originalitatea lucrarilor de licenta, de disertatie si a tezelor de doctorat elaborate.

revenire